Nézem a gyerekek füzeteit és nem értem hogy manapság miért nem figyelnek a füzetvezetésre a pedagógusok. Akár alsós akár felsős füzetet nézek, mostmár több évre visszamenően látom, hogy ez bizony nagy hiányosság. Hébe-hóba írnak óra számot, dátumot, az egyes napokat nem választják el, cím vagy van vagy nincs. Rendszeresség viszont nincs e téren. Felsőben pedig teljesen magukra vannak hagyva füzetvezetés terén. Ez meg is látszik: teljes az összevisszaság. Eleve nem hozott füzetvezetési rendszert alsóból (óraszám, dátum), jegyzetelni pedig még nem tudnak. Nagy sajnálatomra erre nem fordítanak figyelmet a pedagógusok: egyszerűen nem írnak vázlatot. A füzetet pedig senki nem minősíti, olyan amilyen. Tanulni nem nagyon lehet belőle. Szerencsénkre sikerült kifognunk egy nagyon lelkiismeretes magyar tanárt, aki viszont nagyon következetesen ellenőriz és követel – nem is tudják hova tenni ezt a módszert a gyerekek, de bizakodunk hogy meg lesz az eredménye a munkájának. Azt viszont nem értem, hogy ötödikben miért kell nyelvtanból olyan sok elvont fogalmat megtanulni a gyerekeknek, – azt hiszem sok felnőttnek feladná a leckét! – (kommunikáció, stb), ahelyett hogy gyakorolnák a helyesírást, fogalmazást, mondatelemzést.
Baj van már régen a pedagógus képzéssel!